دادستان عمومی و انقلاب بیرجند دریافت مالیات ساخت از متقاضیان نهضت ملی مسکن را غیرقانونی عنوان کرد.  

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از آنجایی که در بیرجند زمین ویلایی به اندازه کافی برای اعطا به متقاضیان نیست، بخشی از واحد‌ها به صورت انبوه سازی در حال ساخت است که آورده‌های لازم برای ساخت مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است. 

او افزود: در قراردادی که از سوی اداره کل را و شهرسازی با انبوه سازان برقرار شده در ابتدا قرار شد که هر متر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای متقاضیان تمام شود، اما در تعدیلی که صورت گرفت این مبلغ به ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد در نتیجه قرار شد متقاضیان ۵۱۰ میلیون تومان برای واحد‌های دو خوابه پرداخت کنند و علاوه بر آن ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات هم هر واحد دارد. 

حجت الاسلام نسائی زهان بیان کرد: طبق گفته‌هایی که از مردم به ما رسیده پیمانکار طرح اعلام کرده که قرار است مجدداً تعدیل ۷۰ درصدی صورت گرفته و متقاضیان برای واحد‌های دو خواب ۲۴۰ میلیون تومان و واحد‌های سه خواب ۳۰۶ میلیون تومان مجدداً پرداخت کنند که از نظر ما مردم توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند و باید بررسی‌ها و کارشناسی‌های دقیقی در این مورد صورت بگیرد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: به طور مثال از طریق مردم شنیده‌ایم که قرار است برای واحد‌های دو خوابه ۶۴ میلیون تومان و واحد‌های سه خوابه ۷۸ میلیون تومان مالیات دریافت کنند در صورتی که دولت در قانون اعلام کرده است که تنها یک میلیون تومان برای واحد‌ها باید مالیات دریافت شود و به طور کلی واحد‌های نهضت ملی مسکن از پرداخت مالیات معاف هستند؛ در نتیجه این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و تحت هیچ شرایطی اجازه دریافت مالیات از متقاضیان را نمی‌دهیم.

او عنوان کرد: در قرارداد آمده است که هر مترمربع باید برای مردم ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان تمام شود، اما اگر قرار باشد که متقاضیان علاوه بر آورده‌ خود و تسهیلات، ۲۴۰ میلیون یا ۳۰۶ میلیون دیگر پرداخت کنند هر مترمربع خانه برای آنها ۱۳ میلیون تومان تمام می‌شود. 


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام نسائی زهان تصریح کرد: مورد دیگر این است که اگر قرار باشد تعدیلی صورت بگیرد باید بر اساس قسمت‌هایی که هنوز ساخته نشده محاسبه شود؛ نامه‌ای متشکل از ۱۴ سوال برای دستگاه‌های اجرایی دخیل در این ساخت و ساز ارسال کرده‌ایم و از آنجایی که سوال‌ها بسیار تخصصی است از مردم می‌خواهیم که برای دریافت جواب این نامه صبوری کنند؛ دغدغه ما این است که این مسکن‌ها برای مردم مناسب در بیاید و فشاری به قشر آسیب پذیر استان وارد نشود، همچنین دنبال مچ‌گیری نیستیم و هدفمان تنها زنده کردن حق مردم است. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از مردم خواست که اقدام به پیش فروش واحد‌های خود نکنند، زیرا منع قانونی دارد.

بقای بیمارستان شهید رحیمی بیرجند خواسته برحق مردم است 

هاشمی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: هفته پیش مدیر درمان تأمین اجتماعی کشور در استان حضور پیدا کرد و گزارش‌هایی به وی در مورد بیمارستان شهید رحیمی بیرجند دادیم که امیدواریم این پیگیری‌ها باعث بقای این بیمارستان شود. 

او افزود: یکی از دغدغه‌های ما این بود که اگر دستگاه‌های بیمارستان خصوصاً تجهیزات اتاق عمل و زنان و زایمان جابجا شود ممکن است خسارت‌های جبران نشدنی به این تجهیزات وارد شود؛ بنابراین دستور آن را گرفتیم که درب اتاق‌های عمل بیمارستان شهید رحیمی بسته و تجهیزات جابجا نشود.

هاشمی بیان کرد: همچنین حدود ۲۰ نفر از نیرو‌های بیمارستان شهید رحیمی نگران تعدیل نیرو هستند که به طور کلی این اطمینان را به مردم می‌دهیم پیگیری‌ها را تا حصول نتیجه به نفع مردم ادامه می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.